ارسال اس ام اس به تفکیک سن و جنسیت یک قابلیت کلیدی هر پنل اس ام اس برای ارسال پیامک به گروه سنی یا جنسیت خاص برای رسیدن به بازاریابی پیامکی هدفمند است.

به مشاغل زیر بنگرید:

  • آرایشگاه زنانه
  • مزون لباس عروس
  • بوتیک زنانه
  • مانتو فروشی
  • فروشگاه شال و روسری
  • محصولات و خدمات آرایشی بهداشتی ویژه بانوان
  • دوره‌ و کلاس‌های مادر و کودک و ....

هر کدام از مشاغل فوق، یک وجه اشتراک کاملاً مشخص با هم دارند و آن هم مخاطب مشترک آنها یعنی بانوان است.

مثلاً مزون و بوتیک را در نظر بگیرید. درست است که بعضی از آقایان هم به این مشاغل علاقه نشان می‌دهند، اما تجربه ثابت کرده که عمدتاً این خانم‌ها هستند که از خرید محصولات جدید و تماشای فروشگاه‌ها لذت می‌برند. در ادامه با ما همراه باشید تا به یک قابلیت کلیدی در پنل اس ام اس برای بازاریابی یعنی ارسال به تفکیک سن و جنسیت اشاره خواهیم داشت.

تبلیغات کسب‌وکار خانگی و کوچک

یکی از دوستان زمانیکه تازه کارش را شروع کرد، غیر از من و یکی دوست مشترک دیگر، مشتری دیگری نداشت. بنابراین سراغ تبلیغات رفت و روش‌های مختلفی را هم برای معرفی محصولاتش امتحان کرد. حالا که کارش گرفته و آموزشگاهش را تاسیس کرده، من تصمیم گرفتم در این مقاله از تجربیاتش برایتان بگویم و مزایا و معایب روش‌هایی را که استفاده کرده، یک‌به‌یک بررسی کنم تا به ارسال پیامک، یعنی همان راه‌حل طلایی برسیم.

تبلیغات دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان اولین راهی بود که بدون آنکه چیز زیادی درباره‌اش بدانیم، استفاده کردیم. یعنی کسب‌وکار دوستم را به اطرافیانمان معرفی کردیم و آن‌ها هم ما را به دوستانشان معرفی کردند.

البته این روش آنطور که باید و شاید برای ما مشتری نیاورد، چون اعتمادی که لازم داشتیم شکل نگرفت و صرفاً چند نفری که ما را از نزدیک می‌شناختند، در کلاسش ثبت‌نام کردند که خب مسلماً این تعداد شاگرد برای خرج‌ و‌ مخارج زندگی کفاف نمی‌داد.

نصب آگهی و پخش تراکت

راه دوم پخش تراکت و چسباندن آگهی به در و دیوار بود که در نگاه اول به نظرمان کاربردی آمد. ما فکر می‌کردیم که از این طریق می‌توانیم مشتریان زیادی داشته باشیم اما عملاً شکست خوردیم.

اولین اشتباه ما در پخش تراکت، درست هدف نگرفتن مخاطب بود. ما تمام تراکت‌های تبلیغاتی را در تمام معابر و هر جایی که به فکرمان می‌رسید، چسباندیم تا در معرض دید خانم‌ها باشد. اما کلاً فراموش کردیم که مسئله زیباسازی شهر و ممنوعیت چسباندن آگهی وجود دارد! دقیقاً سه روزی از چسباندن آگهی‌ها گذشته بود که هیچ اثری از تبلیغات ما نبود!

توزیع تراکت در مدرسه، آرایشگاه و پارک بانوان

بعد از اینکه دوبار به در بسته خوردیم و به اصطلاح سرمان به سنگ خورد، تصمیم گرفتیم که این‌بار هوشمندانه‌تر عمل کنیم، بنابراین تبلیغات را از محل تجمع خانم‌ها شروع کردیم. دوباره یک‌سری تراکت چاپ کردیم و در مکان‌هایی مثل مدارس و آرایشگاه زنانه و پارک بانوان پخش کردیم.

این دفعه به نسبت قبل بیشتر جواب گرفتیم و توانستیم 12 تا شاگرد جدید پیدا کنیم تا اینکه به ذهنمان رسید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

پیج اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی

با رفت‌وآمد شاگردها تصمیم گرفتیم که از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و کار را با اینستاگرام شروع کردیم. بگذارید خیلی ساده بگویم که حضور در شبکه‌های اجتماعی واقعاً تاثیر دارد، پس بنا به نوع کسب‌وکارتان باید حتماً یک پیج اینستاگرام یا سایت (گاهی هر دو) را داشته باشید تا بتوانید عکس یا فیلم محصولاتتان را به مخاطب نشان دهید.

از این راه می‌توانید با استفاده از تصاویر قشنگ و خوش رنگ و لعاب برای فروش تبلیغ کنید و کسانی که مخاطب شما هستند، اگر صفحۀ جذابی داشته باشید، حتماً آن را فالو خواهند کرد.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و تلگرام از دیگر کانال‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعیست که برای اکثر بیزینس‌ها جواب می‌دهد. شما می‌توانید با ارائه نمونه کارهای خودتان در گروه یا کانال‌ بیزینسی‌ ممبر و مشتری جدید بگیرید، البته این مورد مقداری هم زمان می‌برد. یادتان باشد که حضور در شبکه‌های اجتماعی نیازمند برنامه و استراتژی مدون است و با تولید محتوای مداوم، شناخت رفتار و ذائقه مشتری می‌توانید خیلی راحت مخاطب جذب کنید.

تبلیغات پیامکی

یکی از بهترین کارهایی که هرچند دیر اما بالاخره سراغش رفتیم، ارسال پیامک تبلیغاتی به خانم ها بود. برای ارسال پیامک و شروع اس ام اس مارکتینگ، باید اول از همه پنل اس ام اس داشته باشید که در اصل یک نرم افزار تحت وب برای ارسال و دریافت پیامک است.

شروع بازاریابی پیامکی و قابلیت ارسال پیام بر اساس جنسیت دقیقاً همان سکوی پرتابی بود که همه به دنبالش بودیم. ما توانستیم به تمام بانوان ساکن شهر تهران، پیامک تبلیغاتی بفرستیم. بعدها هم که دوره مجازی به خدماتمان اضافه کردیم، توانستیم لینک اینستاگرام را هم در متن پیامک بفرستیم و اتفاقاً تعداد فالوورهایمان هم رشد قابل توجهی داشت. پس بیایید بیشتر با این قابلیت آشنا شویم.

پنل اس ام اس را چگونه تهیه کنیم ؟

برای پیدا کردن پنل پیامکی مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان که علاوه‌بر ماژول ارسال بر اساس سن، امکانات مورد نیاز شما را هم داشته باشد، باید چند مورد و فاکتور مهم را برای ارزیابی در نظر بگیرید. یعنی پنل منتخب شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • محیط کاربری آسان
  • تعرفه مناسب
  • رضایت مشتریان
  • و پشتیبانی

هر کدام از موارد فوق را در مقاله راهنمای خرید پنل اس ام اس مناسب کامل برایتان توضیح دادم. در ادامه با نحوه ارسال این پیامک‌های تبلیغاتی آشنا می‌شوید:

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان

بعد از انتخاب پنل مناسب و خرید پنل اس ام اس برای ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، می‌توانید با رمز عبور و نام کاربری اختصاصی، وارد محیط کاربری شوید. در قسمت ارسال، آیکون رده سنی و جنسیت را انتخاب کنید و سپس افزودن گیرندگان را بزنید. صفحه جدیدی همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد

ارسال اس ام اس تفکیک سن و جنسیت

از فیلد استان، استان مدنظر را انتخاب کرده و پس از انتخاب استان، زیرشهرهای استان قابل مشاهده است که باید شهر مدنظر را انتخاب نمایید. این تفکیک سن و جنسیت به شماره های همراه اول می‌باشد که شما می توانید پیش شماره مدنظر را نیز انتخاب نمایید. نوع خط از منظر دائمی یا اعتباری بودن نیز برای شما قابل انتخاب است. جنسیت را در فیلد بعدی می توانید تفکیک نمایید. سال تولد و بازه تولد را در فیلدهای بعدی انتخاب کنید سپس طبق توضیحات پنل پیامکی اقدام نمایید. بدین ترتیب شما یکی استراتژی جدید بازاریابی پیامکی برای ارسال هدفمند به جنسیت مدنظر یا بازه سنی مدنظر را فرا گرفتید تا بهتر و با صرف هزینه کمتر بتوانید مشتریان خاص خودرا جذب کنید.

در این مطلب روش‌های تبلیغات یک کسب‌وکار کوچک و خانگی که مخاطبانش را خانم های محترم تشکیل می‌دهند، بررسی کردیم تا زمینه‌ای برای آموزش ارسال اس ام اس تفکیک سن و جنسیت باشد. اگر کسب‌وکار شما هم به نحویست که فقط برای زنان یا مردان یک جامعه محصول یا خدماتی دارید، می‌توانید از قابلیت ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت استفاده کنید.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید پنل پیامکی به صفحه اصلی صبا اس ام اس مراجعه و یا با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما تماس بگیرید.